Spremembe Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)

Vlada RS je na dopisni seji dne, 30. 8. 2024 potrdila prvi paket davčnih sprememb. Spremembe določb Zakona o dohodnini, Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb, Zakona o davku na dodano vrednost, Zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin, Zakona o davčnem postopku in Zakona o davčnem potrjevanju računov bodo predvidoma stopile v veljavo s 1. 1. 2025.

Predlog sprememb ZDDV-1:

  • Posebna ureditev za mala podjetja, ki je bila sprejeta na podlagi prenosa Direktive 2020/285/EU ima naslednje učinke:
    • Zvišanje pragu letnega prometa za obvezno DDV identifikacijo iz 50.000 EUR na 60.000 EUR.
    • Podjetja z letnim prometom med 50.000 EUR in 60.000 EUR bodo lahko izstopila iz rednega sistema DDV.
    • Oprostitev velja, če zavezanec v predhodnem koledarskem letu ni presegel zneska 60.000 EUR letnega prometa na ozemlju Slovenije in tega zneska prometa ne presega v tekočem koledarskem letu – ne glede na vrednost prometa, ki ga zavezanec ustvari na ozemlju drugih držav članic v ali izven EU.
    • Če zavezanec v tekočem koledarskem letu preseže 60.000 EUR letnega prometa na ozemlju Slovenije, lahko v tekočem letu še naprej uporablja oprostitev, vse dokler ne preseže zneska 66.000 EUR.
    • Obdavčitev umetniških predmetov: omejuje se uporaba maržne ureditve s strani obdavčljivega preprodajalca za dobave umetniških predmetov, saj je pogoj pri izbirni uporabi maržne ureditve, da predhodna dobava ni bila obdavčena po nižji stopnji.
    • Uporaba splošne DDV stopnje za pijače z dodanim sladkorjem, sladili ali aromami za katere se trenutno uporablja nižja DDV stopnja. To zajema predvsem energijske pijače, gazirane pijače, sadne napitke, vodo z dodanim sladkorjem ali sladili, kavne napitke, čokoladno/vanilijevo ali lešnikovo mleko, itd. Ne velja pa za naravne arome, torej za vodo, ki vsebuje le dodane arome, sadne sokove, sokove iz oreščkov in zelenjavne sokove, za te bo še naprej veljala znižana DDV stopnja.
  • Spremembe na področju evidenc:
    • Posebej se opredeljuje obveznost vodenja dveh evidenc za davčne zavezance: evidence obračunanega DDV in evidence odbitka DDV + obveznost posredovanja evidenc davčnemu organu v elektronski obliki. Podrobneje se ureja tudi možnost uporabe predizpolnjenega obračuna za DDV, v primerih, ko zavezanec odda evidenci najmanj tri delovne dni pred potekom roka za predložitev obračuna za DDV. Predizpolnjen obračun se bo zavezancem vročal preko eDavkov.
  • Uvedba možnosti identifikacije več davčnih zavezancev kot skupina za DDV (Pogoj: davčni zavezanci so v skupini celotno obdobje obstoja skupine za DDV med seboj finančno, ekonomsko in organizacijsko povezani).
  • Druge spremembe:
    • Določa se novo pravilo, ko davčni zavezanec, ki sicer obračunava DDV po fakturirani realizaciji, kupuje blago ali storitve od davčnega zavezanca, ki uporablja posebno ureditev obračunavanja DDV po plačani realizaciji. V teh primerih sme davčni zavezanec odbiti DDV šele takrat, ko plača ta DDV svojemu dobavitelju oziroma izvajalcu. Izvajalec, ki uporablja posebno ureditev, bo moral na računu navesti navedbo »Posebna ureditev – plačana realizacija).
    • Izjema od obveznosti izdajanja računov se razširi na vse vrste avtomatov, tako da zajame tako prodajo blaga kot prodajo storitev preko avtomatov + obveznost zagotavljanja podatkov o prodaji preko avtomatov davčnemu organu.
    • Možnost podajanja zahtevkov za vračilo presežka DDV se omeji na obdobje petih let od predložitve DDV obračuna.

VIR: OZS, Vesna Ambrožič