Umetna inteligenca olajša posameznikom iskanje pomembnih informacij, podjetjem pa daje nujen napredek za ohranjanje konkurenčnosti

Umetna inteligenca simulira človekovo inteligenco z uporabo algoritmov in podatkov. Poganja inovacije v različnih industrijah, uporablja se v zdravstvu in pri drugih različnih tehnologijah. Temelji na strojni opremi in programskih orodjih, ki omogočajo računalnikom učenje, analizo in odločanje brez neposrednega človeškega nadzora. Cilj umetne inteligence je ustvariti sisteme, ki lahko razmišljajo, se učijo in delujejo podobno kot človek.

V večini se niti ne zavedamo, kje vse v svojem domu jo uporabljamo. Umetna inteligenca uporablja  senzorje in avtomatizacijo za upravljanje naprav v domu, kar prispeva k udobju in energetski učinkovitosti. Uporabljamo jo v zdravstvu, avtomobilski industriji, v e-trgovini, navigacijskih aplikacijah,.

Če poznamo možnosti, pa nam umetna inteligenca olajša iskanje pomembnih informacij, z avtomatizacijo rutinskih nalog pa povečuje delovno učinkovitost. Avtomatsko razvrščanje e-pošte v kategorije, kot so pomembno in promocije, izboljša učinkovitost pri upravljanju z e-pošto.

Umetna inteligenca igra ključno vlogo v digitalni preobrazbi podjetij. Na različnih po­slovnih področjih si podjetja prizadevajo izko­ristiti nove tehnologije za povečanje prihodkov ali nižanje stroškov. Toda umetna inteligenca je veliko več kot pospeševalnik, ki podjetje postavi na drugo raven digitalne preobrazbe. Današnja realnost je, da umetna inteligenca preoblikuje celotne industrije in omogoča doseganje prej nemogo­čih ravni obsegov z operativno učinkovitostjo in nenehnim učenjem ter inovacijami. Razlog za to je, da umetna inteligenca avtomatizira pridobivanje uporabnih spoznanj iz podatkov in odkriva vzorce na način, za katerega bi ljudje po­trebovali tedne, mesece ali celo leta.

Zato se je na umetno inteligenco začelo gledati kot na ključni dejavnik poslovanja v vse več pa­nogah. Korporacije – tesno pa jim sledijo tudi mala podjetja – začenjajo gledati na umetno inteligenco kot na transformacijsko tehnologijo prihodnosti, ki jim omogoča nadaljnje poslovanje in dvig kon­kurenčnosti.

Danes se pred nami odvija podobna zgodba kot pred približno četrt stoletja, le da je vlogo glavne igralke namesto interneta prevzela umetna inteligenca. Še ena razlika je: zgodba se odvija bistveno hitreje.

Če je internet omogočil hitro in preprostejšo izmenjavo informacij, gre pri sodobni tehnologiji umetne tehnologije za sprostitev znanja iz podatkov, ki omogoča avtomatizacijo odlo­čanja.

MSP morate, na primer poleg nalog, vezanih na svojo dejavnost, poskrbeti, da se opravijo tudi številne administrativne naloge (plačevanje ra­čunov, vodenje zalog ipd.). Rešitve umetne inteligence omogo­čajo, da se številne od teh nalog avtomatizirajo, na primer razporejanje prejetih računov, pre­gled in razvrščanje dokumentacije, razvrščanje elektronske pošte ipd. Te rešitve so primerne za vse MSP in vam omogočajo znižanje stroškov.

Specifične uporabe umetne inteligence so zelo odvisne od sek­torja. Sektorji z intenzivno ročno dejavnostjo, kot je gradbeništvo, ima koristi od robotizacije in avtomatizacije, hkrati pa zvi­šujejo varnosti dela za delavce. Aplikacije, ki temeljijo na umetni inteligenci, imajo priložnost, da podprejo ali prevzamejo precej rutinske naloge, pove­zane z obdelavo informacij v sektorjih, bogatih z dokumenti, kot so računovodstvo.

Podjetja, ki se odločijo pri svojem poslovanju uporabljati umetno inteligenco, lahko najdejo veliko informacij o rešitvah problema z umetno inteligenco v različnih medijih.

Priporočilo strokovnjakov za uvedbo umetne inteligence v poslovanje podjetij pa je, da podjetje ugotovi, kakšna je zrelost podjetja glede uvajanja umetne inteligence v svoje poslovanje.

Vodja-poslovodni organ mora razumeti priložnosti in nevarnosti, ki jih prinaša umetna inteligenca. Imeti mora tudi intuitivno razumevanje delovanja umetne inteligence in kaj lahko pričakuje. Tudi zaposleni morajo imeti dovolj znanja za uporabo umetne inteligence v poslovanju. Razumeti morajo, kako bo njegovo delo videti v prihodnosti in kako bodo uporabljal umetno inteligenco pri svojem vsakodnevnem poslu.

Za rešitev problemov mora podjetje razpolagati z bazami podatkov, na podlagi katerih umetna inteligenca ponuja rešitve. In ti podatki morajo biti kakovostni, da bodo rezultati uporabni.

Nazadnje pa, uvajanje umetne inteligence v podjetje zahteva tudi določena vlaganja.

Umetna inteligenca vedno bolj vstopa v vsako­dnevno življenje ljudi in vedno močneje vpliva tudi na gospodarstvo. Ključno je, da se lotite in naredite prvi korak pri uvajanju umetne inteligence. To vam bo pomagalo pravočasno razu­meti in oceniti, kakšne koristi in prihranke vam ta tehnologija lahko zagotovi.

Zato je potrebno začeti z učenjem, da se opolnomočite in razumete, kakšne koristi vam ta tehnologija lahko zagotovi. Saj se na koncu zmeraj sprašujemo: »Kakšna bo cena, če moje podjetje ne bo pripravljeno na izzive, ki jih bo umetna inteligenca v prihodnje pripeljala v mojo panogo?«

Umetna inteligenca spreminja delovna mesta. Avtomatizacija bo spremenila številne poklice, zato se moramo prilagoditi novim načinom dela in razvijati nove veščine.

 

Datum: 15. 1. 2025

 

Pripravila:

Renata Stanko, svetovalka SPOT Svetovanje Pomurje