Družbena omrežja – odličen pomočnik pri naši promociji in prodaji

Družbena omrežja so postala kanal, namenjen izmenjavi informacij, ki so uporabniku na voljo v vseh trenutkih. Iskanje informacij se je namreč preselilo na mobilne telefone, ki so neprestano z nami, zato po njih brskamo ob kavi, druženju s prijatelji ali čakanju kjerkoli že smo. Ti kanali so zato postali še bolj pomembni pri deljenju informacij.

Zato enostavno velja, če nisi zraven te ni. In kar je najhuje. Konkurenca je že tam!

Hitra rast informacij na družbenih omrežjih ter neverjetna porast obiskovalcev odtehtata odločitev, zakaj se splača predstavljati na njih in vršiti oglaševanje preko njih.

Vendar še zmeraj ostaja dilema: preko katerega?

Strokovnjakinja za digitalni marketing, Monika Horvat iz kreativno-unikatne komunikacijske agencije KUKA, nam je na naši delavnici Digitalni marketing – zdaj ali nikoli! sporočila, da 53% prometa na družbenih omrežjih prihaja z mobilnih telefonov, ter da so na družbenih omrežjih bolj aktivne ženske, ki so tudi odločevalke pri večini nakupov.

Osnovna podlaga delovanja na digitalnih kanalih je vzpostavljena spletna stran!

Temu primerna je prva, zelo pomembna in upoštevanja vredna informacija, da preden se podamo v oglaševanje na družbenih omrežjih prilagodimo svoje promocijske predstavitve za pregled na mobilnih napravah. S tem si zagotovimo večjo bazo potencialnih spletnih obiskovalcev in olajšamo predstavitev svoje dejavnosti in načrtovano vodenje možnih kupcev, saj nas bodo z dobro pripravljeno stranjo naše stranke videle tako, kot si mi in oni želijo – všečno, razumljivo, hitro. Ob tem si bomo mi, tudi lahko zagotovili kontakte potencialnih kupcev.

Danes obstaja več digitalnih kanalov, vendar trenutno so v ospredju Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Twitter, Tik Tok, Pinterest in še mnogo drugih.

V zavest si danes moramo vzeti, da je delovanje na njih pogojeno s  stalnim objavljanjem, ki mora postati naša stalnica. Vsaj 3x na teden ali večkrat – 1x na dan, odvisno od izbranega medija.

Pred izbiro kanala, na katerem bomo objavljali, je zelo pomembno, da se zavedamo, kaj bomo oglaševali, komu bo oglaševanje namenjeno, kakšen je cilj oglaševanja, kakšna bo vsebina oglaševalskih kampanj, kako dolgo bo oglaševanje potekalo in kakšen proračun bomo pripravljeni nameniti temu delovanju.

Neodvisno od tega za kateri medij se odločimo, je pomembno objavljanje kvalitetnega materiala in če se le da, naj bo v to promocijo vključena celotna ekipa našega podjetja. S tem si pri uporabnikih dvigujemo ugled in kredibilnost.

Navajamo nekaj osnovnih razlik med kanali:

  • Facebook je dandanes omrežje, ki ima največje število uporabnikov in zabeležuje stalno rast, medtem ko ponuja najcenejšo možnost oglaševanja. Odličen je za grajenje zgodb in najpomembnejše, primeren je za vse dejavnosti.
  • Instagram je specifična, zelo vizualna platforma, ki pomaga zgraditi ogledalo znamke. Na njem bosta prišla do izraza vaša kreativnost in unikatnost. Obiskovalcem je zelo olajšano iskanje novih objav, zato je pomembno, da na tej platformi objavljamo dnevno. Obstaja tudi možnost pridobitve influencerja, osebe, ki vam že pripelje večjo bazo potencialnih kupcev v obliki svojih sledilcev, ki potem postanejo vaši potencialni kupci, vendar ob odločitvi za tako osebo, naj vam ne bo pomembno le, da ima veliko sledilcev. V ospredju naj bo vaša zgodba, podjetje, izdelek in povezava teh z izbrano osebo.
  • Na YouTubu so danes najbolj odnesejo videoposnetki z nasveti, kjer ni v ospredju prodaja. Nasveti naj bodo povezani s podjetjem, izkazovati je potrebno strokovnost, s čim se vzpostavi zaupanje v vaš izdelek in podjetje.
  • Pinterest je medij, katerega obiščejo tisti, ki iščejo darilo ali planirajo nepozabne dogodke in tukaj najdejo ali preverijo idejo.
  • Še zmeraj je najbolj ciljno določen medij e-mail marketing, ki omogoča bolj direkten doseg vaših potencialnih kupcev. Izgradnja tega omrežja je, zato zelo pomembna. Kako ga izgraditi? Tu je zelo pomembna vaša kreativnost, ki bi vam omogočila pridobiti zaupanje strank, da bi vam slednje zaupale svoje podatke. Za uspešno vzpostavitev zaupanja, je medtem pomembno, da osebo z objavljenimi informacijami prepričate o svoji strokovnosti in zmožnosti rešitve njenih težav.

Cilj vsakega oglaševanja je pridobitev novih kupcev. Zelo pomembno pri pripravljanju objav je privlačno besedilo, ki se dotakne bralca. Zelo zaželeno je tudi popestriti slednje s fotografijami. Predavateljica je še poudarila, da pri opisu ne uporabljajmo izključno velikih črk, ponavljajočih se klicajev in vprašajev, ne puščajmo praznega polja naslova in ne uporabljajmo spammy besedil.

Potencialnega kupca bomo pridobili, če bomo v njem prebudili pozornost, vzpodbudili zanimanje, ustvarili potrebno željo in ga povabili k ukrepanju.

Uporabno je tudi prebrskati objave naših konkurentov in pregledati strani tistih, ki neprestano objavljajo. Slednje je namreč znak, da se znajdejo v spletnem svetu, imajo kaj za povedati in znajo  graditi zgodbo. Izluščimo dobre stvari, vključimo svojo kreativnost in uspeh ne more izostati.

 

Ne bojte se izpostaviti, predstavite svoje zgodbe, prenesite znanje in izkušnje, kajti to so atributi, na katerih se gradi zaupanje.

 

Renata Stanko, SPOT svetovanje Pomurje

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija